Na głównej słowackiej trasie magistralnej nr 180 zwanej od początku istnienia Koszycko-bogumińską w latach pięćdziesiątych XX wieku, w ramach modernizacji wybudowano najdłuższy na Słowacji dwutorowy tunel. Pod górą Bujanov wybudowano 3410 metrowy tunel wraz z kanałem wentylacyjnym.
Portal od strony Margecany.
Obok czynnego kolejowego tunelu jest tunel stary zwany Margeciansky , udostępniony pieszym i przejezdny samochodem , oświetlony, o długości 431 metrów , a wybudowany wtedy jak powstawała kolej czyli w roku 1872.
Wracamy do tunelu Bujanowskiego , który był atrakcją obchodów 150-lecia trasy w zeszłą sobotę 14.05.2022r. Jeździł przez ten tunel pociąg retro prowadzony elektrowozem E499.062 zwanym "Bobina" , a wyprodukowanym w 1957 roku. Oczywiście elektrowóz jest pięknie odnowiony przez Depo Spiska Nowa Wieś , ma charakterystyczną gwiazdę z tamtej epoki i próżno by się doszukiwać na nim znaczka Skody pilźnieńskiej, producenta maszyny. W tym czasie były to Zakłady Lenina w Pilźnie.