Po uruchomieniu w latach 1870-72 przez Towarzystwo Morawsko-Śląskiej Kolei Centralnej linii kolejowej Ołomuniec - Krnov - Głubczyce, władze Osoblahy oraz zarząd tamtejszej cukrowni zaczęli monitować austro-węgierskie władze o połączenie miasteczka ze wspomnianą linią oraz połączenie z leżącymi po niemieckiej stronie granicy Racławicami Śląskimi. Pomimo wielu lat starań władze nie wyrażały zgody.
Dopiero na mocy ustawy z 1896 roku zezwolono na budowę szeregu lokalnych linii kolejowych, w tym do Osoblahy. Ustawa przewidywała jedynie budowę linii wąskotorowych, a w tym przypadku nie wyrażono także zgody na odcinek transgraniczny. Budowę osoblaskiej kolejki rozpoczęto wiosną 1898 roku, a już 14 grudnia tego samego roku przejechał nią pierwszy pociąg.
W latach 1985-88 wymieniono torowisko, ale już w 1997 zaprzestano transportu towarów, pozostając wyłącznie przy przewozie pasażerów prowadzonych do dnia dzisiejszego. Ponadto w okresie wakacyjnym w weekendy uruchamiane są pociągi z lokomotywą parową.
Stacja początkowa znajduje się w miejscowości Třemešná a końcowa w Osoblasze i liczy 20,2 km.