20 października 2017 roku wraz z otwarciem nadziemnej łącznicy kolejowej pomiędzy przystankami Kraków -Zabłocie i Kraków - Krzemionki pojawił się na kolejowej mapie Krakowa ponownie przystanek Kraków - Podgórze.
Przystanek usytuowany jest na estakadzie na wysokości 15 metrów nad ziemią.
Komunikacja pionowa na peron to winda, schody ruchome i tradycyjne , a od stacji Krzemionki tunel.
Widok ze stacji Krzemionki na pierwszym planie tor w stronę Płaszowa.
Wybudowano łącznie 30 filarów o wysokości od 8 do 15 metrów. A te charakterystyczne zwieńczenia metalowej konstrukcji nazwano "giewontami".
Inauguracyjnego przejazdu dokonał papieski pociąg EN61-001 jest to jednostka PR wyprodukowana przez sądecki NEWAG w 2006 roku i dedykowana papieżowi Janowi Pawłowi II jako mobilna wystawa poświęcona Jemu .
Na łącznicy pociąg jadący od Zabłocia ma sporo pod górkę...
Łącznica ma skrócić jazdę pociągów relacji Kraków -Zakopane o 12-15 minut.
Mój filmik z pierwszego przejazdu łącznicą i postoju na przystanku Kraków- Podgórze: