Znów dodam kilka swoich ujęć:
Na południowym przyczółku umieszczony jest znak informujący, że znajdujące się w tym miejscu pozostałości dawnego Mostu Podgórskiego są jednym z 16-u obiektów trasy pieszej Krakowskiego Szlaku Techniki.
Most Podgórski był pierwszym krakowskim mostem wspartym na murowanych przyczółkach oraz na czterech kamiennych filarach umieszczonych w nurcie rzeki. Jego drewniane przęsła wykonane były z giętego drewna modrzewiowego, zaimpregnowanego żywicą i obitego ołowianą blachą. Budowę tamtego mostu rozpoczął Senat Wolnego Miasta Krakowa w 1844 roku, a dokończyli Austriacy po zajęciu miasta (po upadku Rewolucji Krakowskiej 1846 roku). Liczył tyle samo, co dzisiejsza kładka - 145 m długości.
Obecnie na kładce dalej balansują między niebem, a wodą (częściowo zamarzniętą) śmiałe rzeźby akrobatów.