Wiadukt kolejowy Dumb Bell został zbudowany w 1838 na linii kolei GWR z Londynu do Bristolu, a jego projektantem był naczelny inżynier kolei, Isambard Kingdom Brunel.
Brunel podczas projektowania wiaduktu musiał rozwiązać problem techniczny związany z ostrym kątem pod jakim przecinają się linia kolejowa i biegnąca pod nią droga, a kąt ten wynosi 30 stopni. Budowa ukośnego łuku zrównanego z torem w takim przypadku jest niemożliwa. Początkowo myślano o wybudowaniu krótkiego tunelu ale ostatecznie Brunel zaprojektował skośny wiadukt o skosie 45 stopni i nachylonymi po bokach panelami, dodając wieżowe przyczółki. W jednej z wież znajdowały się schody prowadzące na nasyp gdzie znajdowała się pierwotna (już nieistniejąca) stacja kolejowa. W latach 1875-84 wiadukt został poszerzony ze względu na nowo powstałe linie kolejowe. To upodobniło konstrukcję do krótkiego tunelu.
Posty: 6458
Rejestracja: poniedziałek 22 lip 2019, 10:17
Rejestracja: poniedziałek 22 lip 2019, 10:17
Lokalizacja: Stratford - upon - Avon - Anglia