Jak podaje Wikipedia:
Parowóz zaprojektowano w 1946 roku na podstawie dokumentacji przedwojennych lokomotyw przemysłowych produkowanych w Chrzanowie. Łącznie zostało wyprodukowanych 477 parowozów. W latach 1953–1963 wyeksportowano 83 lokomotywy do kolei przemysłowych w Chinach, Rumunii i na Węgrzech.
Parowozy prowadziły przewozy technologiczne na wydziałach gorących w hutach oraz były najbardziej niezawodnymi lokomotywami eksploatowanymi przez zakłady przemysłowe. Parowozy eksploatowano na bocznicach zakładów przemysłowych do końca XX wieku.
Na chwilę obecną jedyny w Polsce sprawny parowóz tego typu znajduje się w Klubie Sympatyków Kolei we Wrocławiu.
Pomnikowy eksponat z Torunia jest jedną z zaledwie kilkunastu lokomotyw tego typu, zachowanych do dziś w Polsce (w różnym stanie). Nosi numer seryjny 5564 i pochodzi z 1956 roku.
Zdjęcia wykonałam w grudniu 2018 roku.
Lokalizacja