Dąbrowa Górnicza Wschodnia

Moderator: Dawid_FSO

Posty: 756
Rejestracja: piątek 07 sie 2015, 00:38
Lokalizacja: Będzin

Dąbrowa Górnicza Wschodnia

Postautor: Dawid_FSO » niedziela 09 sie 2015, 14:49

Dąbrowa Górnicza Wschodnia jest to niewielki przystanek osobowy na linii Tunel-Sosnowiec Główny. Do niedawna znajdowała się zdezelowana wiata wraz z budynkiem poczekalni oraz kasy biletowe jednak został wyburzone. Zostało wymienione także oświetlenie peronu. Przystanek posiada jeden peron dwu krawędziowy. Ciekawostką jest to że to właśnie na tej stacji w latach 70 znajdowała się montownia odcinków szyn, które do dziś dnia zlokalizowane są np. na stacji DG Towarowa. Jakieś 300 metrów za stacją w kierunku Sławkowa pod taśmociągiem znajduje się budynek zdewastowanej nastawni wykonawczej.

Stacja dawniej nosiła nazwę Strzemieszyce Wschodnie.

Fotorelacja:

Budynek poczekalni, wiata oraz kasy biletowe ( 2007 )
2007.jpg
Poczekalnia (2007 rok)
2007.jpg (57.56 KiB) Przejrzano 2204 razy

2007 (1).jpg
Kasa biletowa (2007 rok)
2007 (1).jpg (61.86 KiB) Przejrzano 2204 razy


Tablica z nazwą stacji:
19.08.2014.JPG
19.08.2014.JPG (74.4 KiB) Przejrzano 2158 razy


Pociąg Regio odjeżdża z DG Wschodniej:
19.08.2014 (1).JPG
19.08.2014 (1).JPG (72.83 KiB) Przejrzano 2158 razy


Widok w kierunku Sławkowa:
19.08.2014 (2).JPG
19.08.2014 (2).JPG (80.1 KiB) Przejrzano 2158 razy


Miejsce po poczekalni i kasie biletowej:
19.08.2014 (3).JPG
19.08.2014 (3).JPG (70.1 KiB) Przejrzano 2158 razy


Wspomniany budynek nieczynnej nastawni STKT:
19.08.2014.JPG
19.08.2014.JPG (75.87 KiB) Przejrzano 2158 razy

19.08.2014 (1).JPG
19.08.2014 (1).JPG (79.18 KiB) Przejrzano 2158 razy


Kadr z filmu "Aby wielki piec mógł zapłonąć" lata 70:
Lata 70.JPG
Lata 70.JPG (66.11 KiB) Przejrzano 2158 razy

Lata 70 (1).JPG
Lata 70 (1).JPG (84.03 KiB) Przejrzano 2158 razy
Zakaz wykorzystywania zdjęć bez zgody autora
Moja strona na FB dotycząca Kolei Piaskowych: https://www.facebook.com/kolejpiaskowa

Posty: 756
Rejestracja: piątek 07 sie 2015, 00:38
Lokalizacja: Będzin

Re: Dąbrowa Górnicza Wschodnia

Postautor: Dawid_FSO » poniedziałek 02 maja 2016, 09:06

01.05.2016r:
100_4665.JPG
100_4665.JPG (159.98 KiB) Przejrzano 1868 razy

100_4666.JPG
100_4666.JPG (180.77 KiB) Przejrzano 1868 razy
Zakaz wykorzystywania zdjęć bez zgody autora
Moja strona na FB dotycząca Kolei Piaskowych: https://www.facebook.com/kolejpiaskowa

Posty: 1516
Rejestracja: środa 19 sie 2015, 18:35
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Dąbrowa Górnicza Wschodnia

Postautor: Eworu » poniedziałek 23 paź 2017, 16:47

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 84042.html
PKP PLK ogłosiły przetarg na odcinek linii 171 na odcinku Kozioł – Juliusz w rejonie Dąbrowy Górniczej i Sosnowca. Prace potrwają do końca listopada 2018 r. Celem inwestycji jest podniesienie prędkości do co najmniej 100 km/h.
Przedmiotem ogłoszonego przetargu jest rewitalizacja linii kolejowej nr 171 na odcinku posterunek odgałęźny Kozioł – posterunek bocznicowy Juliusz (ok. 14 km linii). To element większego projektu w postaci prac na południowo-wschodniej obwodnicy GOP wraz z przyległymi odcinkami. Prace mają potrwać do końca listopada 2018 r.

Zadaniem wykonawcy będzie opracowanie dokumentacji projektowej i wykonawczej, a także przebudowa nawierzchni w torze nr 1 od km 9,300 do km 20,416 i tor nr 2 od km 6,969 do km 16,327, rewitalizacja przepustów i wiaduktów. W posterunku odgałęźnym Dorota przewidziano wymianę rozjazdów zwyczajnych, przebudowę urządzeń srk związaną z wymianą nawierzchni. Na stacji Dąbrowa Górnicza Wschodnia zaplanowano wymianę rozjazdów krzyżowych podwójnych oraz rozjazdów zwyczajnych, przebudowa urządzeń srk związana z wymianą nawierzchni, przebudowę nawierzchni kolejowej toru nr 10. Zamawiający oczekuje, by efektem opracowanego projektu i wykonanej przebudowy infrastruktury kolejowej było uzyskanie prędkości pociągów min. 100 km/h.

Termin składania ofert mija 5 grudnia. W postępowaniu mogą brać udział firmy, które w ciągu ostatnich pięciu lat zrealizowały prace, polegające na kompleksowej wymianie minimum 10 km nawierzchni torowej (szyny, podkłady wraz itp.) z przesianiem podsypki tłuczniowej, kompleksowej wymianie minimum 5 (pięć) sztuk rozjazdów kolejowych (nawierzchnia stalowa, podrozjazdnice, podtorze), a także kompleksowej wymianie minimum 10 (dziesięciu) sztuk napędów zwrotnicowych, oraz minimum 10 (dziesięciu) sztuk semaforów, oraz przebudowie minimum 1 (jednego) km sieci trakcyjnej.

PKP PLK sukcesywnie odnawia kolejne odcinki linii 171, która jest też narażona na występowanie szkód górniczych. Na początku roku był już prowadzony przetarg na rewitalizację innego fragmentu linii na odcinku Dąbrowa Górnicza Towarowa – Dąbrowa Górnicza Wschodnia.
Zapraszam na moje stronki Opuszczone_Zaglebie oraz Kolekcja_breloków


phpbb 3.1 styles demo

Wróć do „Dąbrowa Górnicza”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość