Bytom - Posterunek odgałęźny Karol Miarka

Moderator: Dawid_FSO

Posty: 14
Rejestracja: poniedziałek 27 cze 2016, 17:13

Bytom - Posterunek odgałęźny Karol Miarka

Postautor: jacek78 » poniedziałek 25 lip 2016, 01:30

Posterunek odgałęźny Karol Miarka znajdował się na linii nr P210 od stacji Zygmunt August w kierunku szybu Piast KWK Polska (linia zelektryfikowana). Obsługiwał odgałęzienie do KWK Rozbark i Haldex Szombierki (linia P211). Obsługiwał również odgałęzienie z kierunku KWK Rozbrak do Chorzowa Starego oraz do zakładu budowlanego (potocznie nazywanego W70). Szlak na szyb Piast KWK Polska został zlikwidowany w 2000 r. a sam posterunek pięć lat później. Linia w kierunku KWK Rozbrak (linia P211) istniała do roku 2007. W tym samym czasie kolejny raz została zmodernizowana stacja Zygmunt August.
Jeśli chodzi o tor normalny, posterunek Karol Miarka obsługiwał rozjazdy 101,102,103,104, semafory A,B,C,D oraz wykolejnicę Wk1. Ryglował zwrotnicę nr 82 obsługiwaną z CS7.
Jeśli chodzi o tor wąski to obsługiwał on semafory od strony Pole Północ oraz przy posterunku 2.
Zwrotnicę nr 2,3 (wąskotorową), nr 82 (normalnotorową) obsługiwała nastawnia CS7.
Zwrotnicę nr 4 (wąskotorową) oraz wykolejnicę Wk obsługiwał zwrotniczy przeładowni.
Zwrotnicę nr 1 oraz semafor dla wąskiego toru w kierunku Bytom Wąsk. obsługiwał posterunek 3.
Żeberko odchodzące od zwrotnicy nr 82 pełniło dwie funkcje.
Zapobiegało stoczeniu wagonów ze stacji Chorzów Stary na linię P211 (żeberko ochronne przy ustawieniu zwrotnicy 104 do położenia "+") oraz pozwalało na przeładunek drzewa do kopalni pomiędzy GKW a normalnym torem.
Natomiast żeberka sąsiadujące ze sobą przy nastawni CS7 służyły do załadunku taboru GKW (lokomotywy) na tabor normalnotorowy i jego transportu do zakładów naprawczych najprawdopodobniej w Skierniewicach.Była zabudowana specjalna platforma.
Fotki z 2016 r.:
20160522_153344.jpg
Posterunek KM
20160522_153344.jpg (100.21 KiB) Przejrzano 1167 razy

20160522_154407.jpg
20160522_154407.jpg (135.49 KiB) Przejrzano 1167 razy

20160522_154457.jpg
Ruiny wiaduktu GKW nad linią P211
20160522_154457.jpg (108.87 KiB) Przejrzano 1167 razy

20160522_155012.jpg
Odgałęzienie linii P211 na prawo.
20160522_155012.jpg (144.75 KiB) Przejrzano 1167 razy

20160522_155038.jpg
Wiadukt PKP. Na górze już tylko linia nr 131.
20160522_155038.jpg (151.67 KiB) Przejrzano 1167 razy

KM_1992_V2_a.JPG
KM_1992_V2_a.JPG (197.23 KiB) Przejrzano 922 razy

Posty: 14
Rejestracja: poniedziałek 27 cze 2016, 17:13

Re: Bytom - Posterunek odgałęźny Karol Miarka

Postautor: jacek78 » niedziela 05 lut 2017, 18:59

Powyższy schemat oraz opis zostały skorygowane, było kilka błędów. Niestety pamięć ludzka jest zawodna zwłaszcza u osób starszych. ;)


phpbb 3.1 styles demo

Wróć do „Stacje i posterunki ruchu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość