Początki lotnictwa w tym miejscu sięgają jeszcze I wojny światowej, kiedy to w latach 1914-15 miasto Brzeg nabyło, a następnie oddało do dyspozycji wojska tereny między wsiami Pępice, Skarbimierz i Małujowice. Lotnicza Jednostka Zapasowa Nr 11 została utworzona i początkowo stacjonowała we Wrocławiu, w Brzegu pojawiła się z końcem 1915 roku kiedy powstała podstawowa infrastruktura. Jednostka ta zajmowała się szkoleniem kadr dla oddziałów lotnictwa frontowego.
Po zakończeniu wojny w myśl postanowień Traktatu Wersalskiego cała infrastruktura i wyposażenie zostało zniszczone a jednostka rozwiązana. Jednak już w latach 1934-35 baza lotnicza znów ożyła, miejsce znalazła tu jedna z jednostek lotnictwa rozpoznawczego Luftwaffe.
Koniec wojny również nie oznaczał końca bazy, tym razem rozgościło się tu lotnictwo sowieckie, przy okazji jeszcze bardziej rozbudowując infrastrukturę bazy. Powstało m. in. kilkadziesiąt schronochangarów, drogę startową długości 2500m i szerokości 60m a także szereg obiektów pomocniczych. Stacjonowały tu jednostki specjalizujące się w walce radioelektronicznej, myśliwskie, myśliwsko-bombowe oraz rozpoznawcze latające na potężnych MiGach 25 oraz pułk śmigłowców.
Ryk lotniczych silników ustał tu dopiero w 1993 roku, kiedy po wycofaniu jednostek sowieckich teren bazy został przekazany Skarbowi Państwa. Nastąpiła jego bardzo szybka dewastacja. Obecnie na terenie w ramach Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej działa szereg zakładów przemysłowych.
Znak czasu, pas startowy od strony Pępic z Biedroną w tle
Pamiątka po dawnych mieszkańcach osiedla którym był personel bazy lotniczej, Skarbimierz-Osiedle i resztki ogrodzenia.
Prawdopodobnie stojanka. Teraz zamiast MiGów stoją tu ciężarówki